Mitä muita kohteita

Mitä muita kohteita yhdistyksellä voisi olla musiikkikulttuurin ja musiikkikasvatuksen tukemiseen:

RSOn yhteistyökumppanit kuten kuorot

Musiikkiopistot varsinkin syrjäisillä seuduilla.

Yhteistyö muiden orkestereiden ja vastaavien musiikkilaitosten ystäväyhdistysten kanssa.

Parasta toimintaa olisi musiikin raja-aitojen rikkominen.

Arvosoitinrahasto vai onko jo?

Vaikka jotain pienimuotoista sellaisiin paikkoihin, joille esitys jää tärkeänä mieleen. Hemmotelluille pikkusormi pystyssä käveleville ei niinkään.
Maanläheinen suhtautuminen, joka pitäisi olla mahdollisimman kaukana elitismistä, on poikaa.
UMO oli aikanaan em. elitismiä ja se varmasti karkotti paljon porukkaa…uusi musiikki kun oli aina moderniä jazzia. Jos siitä ei pidä, ei se pidettäväksi muutu pakottamalla.

Ehdotan, että yhdistys pyrkii järjestämään ystäväkoulujen oppilaille mahdollisuutta tulla kuuntelemaan konserreja niille paikoille jotka jäävät myymättä. Tarkoitan, että oppilaat saisivat lunastaa niitä esim tuntia ennen konserttia johonkin tiettyyn hintaan.

En osaa sanoa

Iloa tuottavat tapaamiset nuorten muusikkojen,
sekä, laulajien että kapellimestareiden kanssa. Meillä on huikeaa osaamista ja siitä haluaisin kuulla ja sitä kannustaa vielä enemmän.

Musiikkikoulu tai nuorten orkesteri jossakin ns. “kehitysmaassa”.

Nykyisen toiminnan laajuuden syventäminen tässä vaiheessa.

Mielestäni lasten ja nuorten tukeminen on riittävä ja tärkein kohde.

Vaikea sanoa.

Vastasin jo edellä, mutta vielä yksi asia:
RSO:n muusikoiden muutkin merkittävät kamarimusiikki- ym. tehtävät voisi huomata, Hauhon ja Kuhmon lisäksi.

Sibeliusakatemian opiskelijat, jatko-opiskeluun

RSOn muusikoiden omien produktioiden ja projektien tukeminen.

Kovin pieneksi ei mielestäni kannata tukea pilkkoa. Mutta jos noihin vielä jotain lisää, niin yhdistysellä voisi olla vaikka vuosittain / joka toinen vuosi vaihtuva nimikkomuusikko, jota tuettaisiin jollain tavalla. esim maksamalla mestariluokan osallistumismaksu tms.

En osaa sanoa

Juuri liittynyt jäseneksi…

Äkkiseltään ei tule mieleen – kunhan noista jo aloitetuista pidetään hyvää huolta, sekin on tärkeää.

Mielestäni on hirveä ongelma, että kaikki Musiikkitalon ison salin konsertit ovat täynnä eläkeläisiä. Pitäisi saada työikäiset ja nuoret myös taidemusiikin kuluttajiksi.
Tosin, onhan siinä tehtävää kerrakseen, kun edes Sibelius-Akatemian opiskelijat eivät juurikaan käy konserteissa…
Musiikkiopistoissa opiskelee valtava määrä nuoria, joista sitten osasta ilmeisesti eläkeiän ja -edut saavutettuaan tulee 50-60 vuoden kuluttua konserttiyleisöä. Sekä sinfoniaorkesterien että niiden ystäväyhdistysten pitäisi miettiä ennen kaikkea sitä, miten ihmiset saadaan konserttisaliin jo ennen eläkeikää.

Ei välttämättä uusia kohteita, mutta voisi olla kiinnostavaa saada kuulla stipendiaattiemme myöhemmistä vaiheista?

Huom: Fugan edusta kuulen nyt ensi kertaa. Harmi, ostan levyjä Fugasta viikottain.

Nuoria muusikoita tukemalla

En osaa sanoa

Työssäkäyvänä on vaikea mennä harjoituksiin.

HKO:lla on Kummilapsitoimintaa sisältäen paitsi kuuntelemaan oppimista myös soitinten tuntemusta yms… Ei huono – ei meille jäsenille vaan pienille tuleville jäsenille. Suora kopionti ei ole mielekästä mutta jotain sinne päin eli jäsenten sijaan jäsenten läheisille.

Kauden opiskelijan valinta Sibiksestä

koulujen musiikkikasvatus on ehdottomasti tärkein. resurssit kannattaa panostaa siihen.

Koulujen musiikki tiedon ja taidon jakaminen

Näkyvyyden lisääminen:
1. Olisiko mahdollista päästä konserttien TV-taltioinnin yhteydessä Janne Koskisen väliaikahaastatteluun kertomaan yhdistyksen olemassaolosta ja toiminnasta???
2. Esitelmiä tai luentoja – tyyliin O.T.Räihälä, M.Lindgren, yms. ? Mahdotonta?

Kannattaisiko uusia kohteita miettiä tuonnempana? Toiminnan laajentamisen suhteuttaisin käytössä oleviin resursseihin, jotta nykyiset hyväksi havaitut toiminnot eivät vaarantuisi.

Maahanmuuttajalapset

En osaa sanoa.

Ei tarvitse rönsyillä liiaksi. näin on ihan hyvä.